کفشک آسانسورآسان الوندT5-T9 چدنی

                                                             ASAN ALVAND

قیمت فروش کفشک آسانسور آسان الوند T5-T9 چدنی: 5000000 ریال

قیمت فروش کفشک آسانسور آسان الوند T9 چدنی تخت لنت ژله ای: 2500000 ریال

قیمت فروش کفشک آسانسور آسان الوند T9 چدنی تخت لنت تفلون: 3000000 ریال

زمان سوار شدن به آسانسور اولین چیزی که خواهید دید درب و کابین آسانسور است. مسافران آسانسور چیزی به غیر از درب، کابین و شاسی آسانسور را نمی بینند. ولی قطعات زیادی باید عملکرد درستی داشته باشند تا امنیت کابین آسانسور و مسافران برقرار شود.

گاورنر، پاراشوت، فلکه هرزگرد آسانسور، فلکه موتور آسانسور، سیم بکسل، موتور آسانسور، کفشک آسانسور و قطعات ریز و درشت دیگری قطعات مکانیکی آسانسور را تشکیل می دهند. ما در این مقاله کفشک آسانسور چدنی و شرکت تولیدی آسان الوند که تولید کننده قطعاتی مانند کفشک چدنی T5-T9، کفشک چدنی تخت T9 بالابری و قطعاتی دیگری مانند سربکسل و انواع فلکه هرزگرد می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

شرکت تولیدی محصولات چدنی آسان الوند را به جرات می توان گفت که یکی از برترین تولید کنندگان کفشک آسانسور می باشد. کفشک آسانسور در انواع مختلف با بهترین متریال در کارگاه ریخته گری و تراشکاری آسان الوند تولید شده و با بسته بندی باکیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. انواع محصولات آسان الوند با کیفیت عالی و قیمت مناسب آماده ارسال به سراسر کشور می باشد.

کفشک آسانسور چیست؟

کفشک آسانسور یک قطعه اساسی و بسیار مهم است که می توان گفت هدایت‌ کننده کابین و وزنه تعادل در راستای ریل راهنمای آسانسور است. کفشک در هنگام حرکت کابین آسانسور و وزنه تعادل بر روی ریل‌ راهنما می‌ لغزد و به جابجایی راحت و نرم کابین کمک خواهد کرد. هر چقدر این لغزش آسانتر و نرمتر باشد حرکت بهتر و یکنواخت‌ تر را بر روی ریل خواهیم داشت. علاوه بر این کفشک آسانسور جلوی خروج کابین از مسیر تعیین شده را می‌ گیرد. کفشک‌ ها با جنس چدن و فولاد تولید می‌ شوند و لنت موتفلون یا ژله ای قرار گرفته در داخل آنها به هدایت دقیق کابین و قاب وزنه کمک می‌کند. لنت کفشک در برابر خوردگی و اصطکاک بسیار مقاوم است، اما اگر از لنت نامرغوب استفاده کنید تلرانس حرکت و لرزش در دو جهت افقی و عمودی بیشتر خواهد شد.

کفشک یکی از مهمترین قطعات مکانیکی آسانسور است که وجود آن برای جابجایی روان و نرم کابین آسانسور و وزنه‌ تعادل بسیار مهم می‌ باشد. کفشک آسانسور در بالا و پایین کابین آسانسور و وزنه تعادل نصب می‌‌ شود و هدایت آنها را بر عهده دارد. این قطعه اصطکاک را به حداقل می‌ رساند و از ایجاد صدا، ارتعاش و لرزش در هنگام حرکت کابین جلوگیری می‌کند. این قطعه حیاتی از بدنه، لنت و اجزای متحرک شامل فنر یا کپسول تشکیل می‌شود.

شما می‌ توانید با توجه به نیاز آسانسور خود در مورد انواع کفشک و لنت با قیمت و کیفیت با مشاوران آسانسور افق تماس بگیرید.

برای خرید انواع کفشک آسانسور با شماره های 02166803238 و 02166803528 تماس گرفته و یا به شماره 09128599265 در پیام رسان های واتساپ، روبیکا و تلگرام پیام دهید.

کفشک آسانسور آسان الوند چدنی T5-T9

اصلی ترین وظیفه و کاربرد کفشک چدنی T5-T9 آسان الوند ایجاد بستری برای هدایت بهتر کابین آسانسور و وزنه تعادل است. به طوری که حرکت آسانسور در بهترین حالت خود قرار گیرد. در واقع کفشک وزنه و کابین T5-T9 با ایجاد لغزش بین وزنه تعادل و کابین، کیفیت حرکتی آسانسور را بهبود می بخشد و در ایجاد حرکتی نرم و یکنواخت بین کابین و وزنه تعادل نیز نقش مهمی دارد. یکی دیگر از کاربردهای کفشک به حداقل رساندن ارتعاشات و صدای داخل آسانسور است. 

انواع کفشک چدنی آسانسور اسان الوند:

در آسانسورهای کششی از دو نوع کفشک وزنه و کابین و در آسانسور های هیدرولیک فقط از وزنه کابین تخت استفاده می شود. 

  • کفشک وزنه تعادل آسانسور T5
  • کفشک کابین آسانسور T9 فنردار
  • کفشک کابین آسانسور T9 تخت بالابری

کفشک وزنه تعادل آسانسور T5: کفشک وزنه تعادل به منظور ایجاد بستری مناسب تر برای حرکت وزنه تعادل در طول مسیر ریل آسانسور طراحی می شود. در کفشک وزنه T5 معمولا از لنت ژله ای و در بعضی موارد از لنت تفلون استفاده می شود. وظیفه لنت کفشک آسانسور، کاهش سر و صدا و جلوگیری از اصطکاک بدنه کفشک با ریل است. کفشک وزنه تعادل در قسمت بالا و پایین کادر وزنه و در راست و چپ آن قرار می گیرد.

کفشک کابین آسانسور T9 فنردار: کفشک کابین آسانسور قطعه ای است که باعث می شود، کابین روی ریل بلغزد و از ارتعاش و لرزش کابین آسانسور به هنگام حرکت به سمت بالا و پایین پیشگیری شود. نصب کفشک در آسانسور ضروری است و بدون آن حرکت کابین با مشکل مواجه می شود. کابین آسانسور در خط ریل به صورت عمودی در حال حرکت است و کفشک باعث می شود کابین در همان خط ریل به مسیر خود ادامه دهد و از مسیر خارج نگردد. کفشک کابین در چهار گوشه کابین اسانسور قرار می گیرد. این وسیله علی رغم ساختار ساده دارای وظیفه مهم در آسانسور است. درجه آزادی فنر کفشک آسان الوند از مهمترین ویژگی های آن می باشد و اگر در هنگام نصب تنظیم نباشد و سفت تنظیم شود، می تواند به موتور آسانسور فشار وارد کند و اگر شل تنظیم شود، می تواند باعث لغزش کابین در هنگام حرکت گردد.

کفشک کابین آسانسور T9 تخت بالابری

کفشک کابین تخت بالابری T9 در آسانسورهای هیدرولیک و بالابرها کاربرد دارد. در آسانسورهای هیدرولیک و بالابرها فقط از ریل کابین استفاده می شوذ و کادر وزنه در این نوع آسانسورها وجود ندارد. ریل کابین بسته به ظرفیت و سرعت کابین می تواند T5-T9-T16 باشد.

کارایی کفشک آسانسور T5-T9 آسان الوند

کفشک های آسانسور کارایی و کاربرد مختلفی دارند که اصلی ترین آن ها همان هدایت آسانسور و ایجاد لغزش بین وزنه تعادل و کابین است. همچنین کفشک آسانسور در ایجاد حرکتی نرم و یکنواخت بین کابین و وزنه تعادل نیز نقش مهمی دارد. وقتی که آسانسور از کابین و وزنه تعادل عبور می کند در قسمت اتصالات ریل به همدیگر لرزش ها و ارتعاشاتی ایجاد می شود. این ارتعاشات و صدا ها به کمک کفشک آسانسور به حداقل می رسند و در نتیجه باعث ایجاد حرکت روان کابین و کادر وزنه آسانسور می گردد.

جنس کفشک آسانسور T5-T9 آسان الوند

جنس بدنه کفشک T5-T9 آسان الوند از چدن ریخته گری شده می باشد و دارای کیفیت بالا جهت حرکت نرم و روان در داخل ریل آسانسور می باشد. کفشک آسان الوند دارای لنت ژله ای کاملا صاف جهت هدایت دقیق کابین و قاب وزنه به دور از هر گونه حرکت اضافی می باشد. در صورت مشکلاتی در ریل آسانسور می توانید از لنت تفلون استفاده نمایید.

در صورت نامناسب بودن جنس کفشک، احتمال گیر کردن کابین در ریل راهنما یا کادر وزنه وجود دارد. در واقع جنس کفشک‌ ها تاثیر زیادی در حفظ استحکام کابین آسانسور دارد. اگر عمل نصب این کفشک‌ها و ریل راهنما به خوبی انجام نشود مسافران لرزش کابین را خیلی احساس می‌کنند. نصب کفشک با کیفیت موجب افزایش سرعت آسانسور و همچنین حرکت بسیار نرم و روان آن می‌شود.

تعداد کفشک آسان الوند T5-T9 جهت نصب در آسانسور

در یک آسانسور کششی هم کابین و هم وزنه تعادل دارای کفشک می باشند. در حالت عادی آسانسورهای کششی گیربکس دار و گیرلس دارای 4 عدد کفشک T9 برای 4 جهت کابین آسانسور و 4 عدد کفشک T5 برای چهار گوشه کادر وزنه تعادل می باشد. در آسانسورهای هیدرولیک و یا بالابرها که فقط ریل کابین در آنها استفاده می شود، از 4 عدد کفشک T5،T9 یا T16 به نسبت ریل استفاده شده در آن سیستم، در چهار گوشه کابین آسانسور یا کفی در بالابرها استفاده می شود.

لنت کفشک آسانسور آسان الوند T5-T9

به بخشی که داخل کفشک قرار می گیرد و کاملا به ریل چسبیده و روی آن حرکت میکند، لنت کفشک می گویند. لنت دارای انواع مختلفی مانند پلی اورتان، پلی آمید، لنت تفلون و لنت ژله ای می باشد. ابعاد لنت کفشک متناسب با اندازه ریل و کفشک تغییر می کند. هر سایز ریل (T5-T9-T16) با هر ابعاد کفشک و لنت کفشک باید تناسب داشته باشد. به طور کلی لنت کفشک آسانسور باید دارای ضریب اصطکاک کم، خاصیت لغزشی خوب، مقاوم در برابر سایش باشد و باید قابلیت جذب بارهای ضربه ای، خطا و غیر یک راستا بودن ریل ها را داشته باشد.

مهم‌ترین بخش کفشک لنت آن است که محل قرار گیری آن بین کفشک و ریل آسانسور می‌باشد.
 
نکات مهم برای افزایش کارایی لنت کفشک
 
  • نصب و تنظیم صحیح کفشک لغزشی جهت عملکرد صحیح و روان آسانسور
  • تمیز و مرتب بودن ریل‌های آسانسور
  • روغن کاری مداوم ریل آسانسور
 

ویژگیهای کفشک T5-T9 چدنی آسان الوند

  • مقاومت در برابر سایش: در ساخت کفشک T9 از چدن و قطعاتی استفاده می شود که در برابر سایش و فرسایش مقاوم باشند و بتوانند مدت زمان طولانی استفاده شوند.
  • مقاومت لغزش: کفشک کابین آسان الوند دارای دارای سطح ضد لغزش می باشد که از لرزش های کابین آسانسور به خوبی محافظت می نماید.
  • ثبات: طراحی این کفشک به گونه‌ ای است که ثبات و استحکام کافی را در مقابل حرکت و سکون ناگهانی و تغییرات سرعت آسانسور دارد.
  • راحتی نصب: کفشک باید به راحت در آسانسور نصب شود و مشکلی برای نصب آن در ابعاد نداشته باشد.
  • سازگاری با محیط آسانسور: کفشک باید مقاوم در برابر رطوبت، گرد و غبار و شرایط مختلف محیط آسانسور را داشته باشد.
  • طراحی مناسب: طراحی کفشک باید به گونه‌ای باشد که امکان تعمیر و نگهداری آسان را داشته باشد و از استحکام خوبی برخوردار باشد.
  • ایمنی: کفشک کابین آسانسور باید استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشد و به افراد اطمینان دهد که در هنگام استفاده از آسانسور در معرض خطر نیستند.
  • جنس و کیفیت کفشک آسانسور: تاثیر مستقیم بر عملکرد آسانسور و میزان لرزش آن می‌گذارد. با برخی نکات ساده و استفاده از کفشک مناسب، طول عمر آسانسور را بالا ببرید و در انرژی مصرفی هنگام فعالیت آن صرفه‌ جویی کنید.
  • درجه آزادی کفشک کابین آسانسور: از مهمترین ویژگی های آن محسوب می شود که می تواند نواقص خط ریل راهنما در محورهای XY و Z را کنترل کرده و با قابلیت فنری و ارتجاعی که داخل کفشک کابین وجود دارد، تکان ها و لرزش های افقی کابین آسانسور را از بین برده تا کابین در مسیر خط ریل راهنما به حرکت ایمن و بدون لغزش خود ادامه دهد.

نکات مهم درباره کفشک آسانسور T5-T9 آسان الوند

  • قبل از خرید کفشک مناسب برای آسانسور باید به سرعت و وزن آسانسور توجه کنید.
  • کفشک آسانسور با متریال بسیار بادوام و مقاوم ساخته می‌ شود، با این حال باید به طور منظم سرویس و نگهداری شود.
  • ابعاد و شکل کفشک آسانسور به نوع طراحی آسانسور بستگی دارد و می‌تواند بسیار متنوع باشد.
  • روغن کاری منظم و نظافت ریل آسانسور موجب افزایش طول عمر کفشک می‌شود.
  • کفشک آسانسور به دلیل داشتن فنر با کیفیت می‌ تواند ارتعاش‌ ها را جذب و از ورود آن‌ها به کابین جلوگیری کند.
  • نقاط اتصال ریل‌ ها به کفشک آسانسور بیشترین ارتعاش را در کابین ایجاد می‌کنند.
  • جنس لنت کفشک آسانسور در کاهش ارتعاش و یکنواخت بودن حرکت کفشک لغزشی اهمیت بسیار بالایی دارد.
  • کفشک آسانسور قابلیت تنظیم دارد و می‌توان با این کار به بالا رفتن کیفیت حرکت و افزایش طول عمر آن کمک کرد.
  • بر روی مجموعه کابین و وزنه تعادل 4 کفشک نصب می‌ شود.
  • کفشک آسانسور موجب افزایش ایمنی کابین می شود و جلوی خروج آنها از ریل و تصادف‌های احتمالی را می‌ گیرد.
  • کفشک آسانسور بر عملکرد سیستم ترمز آسانسور در سرعت‌ های بالا تاثیر مثبت می‌گذارد و آن را بهبود می‌ بخشد.

چگونگی نصب کفشک آسانسور آسان الوند

نصب کفشک راهنمای آسانسور باید با دقت بالا و توسط کارشناسان با تجربه انجام شود. پیدا کردن محل دقیق برای نصب و استفاده از اتصالات مناسب برای ثابت کردن کفشک بر روی چارچوب مسیر بسیار مهم است. هنگامی که کفشک‌ راهنمای بالایی و پایینی در محل خود نصب شدند باید در راستای عمودی کاملا در مسیر یکسان قرار داشته باشند. به عبارت دیگر باید اندازه‌گیری‌ با دقت بسیار بالا انجام شود تا راستای قرارگیری کفشک‌ آسانسور یکی باشد. این موضوع برای تمام انواع کفشک‌ های غلطکی( رولر)، کفشک لغزشی و کفشک ثابت دلالت می‌کند.

انواع کفشک در سایز و طرح های مختلف در فروشگاه افق لیفت

قیمت کفشک آسانسور

قیمت کفشک آسانسور بستگی به سایز کفشک، جنس کفشک، برند کفشک و کیفیت محصول دارد. برای اطلاع از قیمت انواع کفشک T5-T9-T16 فولادی و چدنی تخت و فنردار با شماره های 02166803238--02166803528 تماس گرفته و یا به شماره 09128599265 در پیام رسان های واتساپ، تلگرام و روبیکا پیام دهید.   

سخن پایانی

کفشک های آسانسور جزئی از قطعات مکانیکی آسانسور می باشد که در انواع گوناگون لغزشی، ثابت و غلطکی تولید می شوند. وظیفه کفشک آسانسور حرکت نرم و روان کابین آسانسور در داخل جاهک آسانسور می باشد. این قطعه نیاز به بازدید و نگهداری منظم می باشد. شرکت آسان الوند یکی از تولید کنندگان برتر در زمینه تولید انواع کفشک آسانسور می باشد. کفشک های تولیدی این شرکت T5 تخت، T9 تخت بالابری و T9 فنردار می باشد.